איפור קבוע מתקדם רפואה או אומנות?

איפור קבוע מתקדם – רפואה או אומנות?

אם החלטתם לבצע או ללמוד איפור קבוע הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע בחירות נכונות

חשוב להדגיש שמהותו של האיפור הקבוע הוא אסתטי בלבד, ואין בו בסיס ושימוש רפואי מעמיק. המשימה העיקרית היא בחירת הצורה האופטימלית והצבע המתאים לליטוש המראה הכללי של הלקוחה. ברמה העקרונית, ניתן להגדיר מקצוע זה כיצירתי במהותו, ולאו דווקא רפואי.  חשוב שאשת מקצוע מתחום זה תהיה מסוגלת "לזהות" את הפרופורציות של פני הלקוחה ולהבין את כללי הסגנון ליצירת המראה האופטימלי.  

עבודה עם מיכשור והקפדה על נהלי בטיחות

אין ספק שאסור לשכוח שאשת מקצוע בתחום האיפור הקבוע עובדת עם מכשור מורכב יותר, ולעתים אף מסוכן יותר.

איפור קבוע מתקדם רפואה או אומנות?

העבודה עם המכשיר דורשת ידע מסוים והקפדה על נהלי בטיחות מסוימים. פציעה של שלמות העור גוררת סיכונים בריאותיים מסוימים, ולמרות שהטיפול לא דורש ידע רפואי מעמיק, עדיין יש הכשרה תברואתית בסיסית שכל אשת מקצוע בתחום חייבת לעבור.

נכון להיום, קיימות תקנות של משרד הבריאות שיש לעמוד בהן כדי להעניק שירות זה. איפור קבוע נחשב למוצר מעולם הקוסמטיקה, משום שהוא מתרכז בהיבט החיצוני בלבד.

 מתן שירות זה נעשה בסלון יופי, או בקליניקה קוסמטית מותאמת לכך, העונה על כל דרישות משרד הבריאות בנושא התברואה

היגיינה וחיטוי סביבת העבודה

בכל הליך קוסמטי, ובמיוחד במיקרו פיגמנטציה , על האומנית לדאוג ליצור את התנאים המיטביים ולהקפיד על התקנים והנהלים הקבועים בהנחיות משרד הבריאות למניעת כל זיהום אפשרי

זה חשוב באותה המידה לרווחתן של המטופלות ושל האומנית עצמה. לכן חשוב להקדיש תשומת לב ראויה לעיקור וחיטוי כלי העבודה.

אל תטעי לחשוב שהמקור היחיד לזיהום והדבקה הוא המכשיר שבו משתמשים במהלך ההליך.

זיהום יכול להגיע מכל מקור, מבחוץ, מחלון פתוח, ממאוורר, להינשא על בגדי הלקוחה או העור שלה. כל פריט בחדר הטיפולים יכול להפוך למקור התפשטות וזיהומים, כולל המכשור, הריהוט, פרטי נוי, חפצים אישיים ועוד.

כמובן שיש להקדיש תשומת לב מיוחדת לכלים ולציוד שבה במגע ישיר עם עור הלקוחה, אך יש לנקוט בצעדי בטיחות גם ברמה הרחבה יותר. חשוב מאוד להקפיד על נקיטה בקשת רחב של אמצעי בטיחות סניטריים והיגיינים במטרה להגן על האומנית והלקוחות מכל סוגי הזיהומים. בפרק זה נדון בכך בהרחבה, קודם כל חשוב להגדיר מונחים בסיסיים.

חיטוי – זהו חיסול של מיקרואורגניזמים פתוגניים בשלבי מעבר בין מקור הזיהום וההדבקה לבין חדירתו לגוף הבריא.

עיקור – זהו חיסול כל צורות וסוגים של מיקרואורגניזמים )כולל נבגים( על גבי משטחים שונים )כולל כלי עבודה שיכולים לפגוע בשלמות העור והריריות בעת המגע עימם(. אחד הצעדים החשובים במניעת זיהומים – בחירת אמצעי חיטוי, חומרי חיטוי וחומרי עיקור כימיים.

איפור קבוע מתקדם רפואה או אומנות?

כיום מקובל לבצע חיטוי ועיקור באמצעים כימיים עדכניים.

כלי העבודה החשוב ביותר בתחום האיפור הקבוע והפיגמנטציה זה ידיה של האומנית.

על פי נתוני הסטטיסטיקה, עד 90% מהזיהומים במוסדות הרפואיים מתפשטים דרך הידיים – והדבר נכון  גם בתחום הקוסמטיקה.

הידיים באות במגע התדיר ביותר עם הסביבה ועם החומרים השונים, ובמהלך הפעילות הן מושכות את מספר הרב ביותר של המיקרואורגניזמים ש"נדבקים" אליהן, גם לאחר שטיפה מרובה ויעילה.לכן חיטוי וניקוי פרקי כף היד צריך להיות יסודי ביותר – זה מחובתה של כל אחת העובדת בתחום הקוסמטיקה. יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לעור עם פציעות קטנטנות, משום שאלו המקומות בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להימצאותם של זיהומים.

לסיכום

שיטות האיפור הקבוע החדשניות התקדמו מאוד, נשים ב2020 כבר לא נדרשות להשקיע זמן רב מדי יום ביומו כדי להיראות מטופחות ומסודרות. אפשר לקצר תהליכים בצורה מהותית הודות לאפשרויות האיפור הקבוע המתקדם.

איפור קבוע זוהי טכניקת החדרת צבע מתחת לעור למטרות אסתטיות וקוסמטיות שמאפשרות ליצור הדמיה של איפור באזור העיניים, השפתיים והגבות מבלי לפגוע בשלמות העור.

השימוש באיפור קבוע מאפשר לחסוך זמן רב ברמה היומיומית, משום שאין צורך להתאפר לכדי שלמות בכל בוקר.

בנוסף, שיטה זו מאפשרת להסתיר פגמים קלים באופן טבעי יחסית.

עיקר המטרות המושגות באמצעות המיקרו פיגמנטציה הן שיפור וויזואלי: – שיפור צורה, צבע ועובי הגבות – תיקון תווי פנים לא סימטריים – ביטול שינויים בשל גיל, הרמה וויזואלית של הגבות והעיניים.

לפיכך, עבודה איכותית בתחום האיפור הקבוע מאופיינת גם בכך שהיא מוסיפה יופי וחן לפנים, וגם נראית טבעית ולא "מנקרת עיניים" בצורה לא נעימה.   ובניגוד לקעקועים שהיו מקובלים בעולם עוד במאה השנייה לפנה"ס, האיפור הקבוע צבר פופולריות רק בעשורים האחרונים. 

מאמר זה נכתב עבור פורטל הקוסמטיקה – cosmetics-reviews

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן