החלקה בבית

את יכולה לבד – איך לעשות החלקה בבית

בשנים האחרונות נשים רבות מבצעות החלקה בבית של שיערן. הרצון שהשיער יהיה גלי, שופע וחלק דרבן בתחילת הדרך את הנשים בעלות השיער המקורזל והמתולתל לבצע החלקה. החלום שלהן מאז ומעולם היה שיער חלק וברגע שהייתה אפשרות לממש זאת, כולן רצו למספרות וביצעו זאת.

היתרונות של החלקת שיער

להחלקת שיער יש הרבה מאד יתרונות, כמו העובדה שלאחר ההחלקה אין צורך להגיע לעיתים קרובות למספרה כדי לעשות פן, כיוון שהשיער שומר על צורתו החלקה. לאחר החפיפה וגם לאחר שחייה בבריכת השחייה או בים, הנראות החלקה חוזרת לבד. זוהי תחושה מעולה עבור נשים רבות ולכן עם השנים גם נשים בעלות שיער גלי החליטו לאמץ שיטה זו.

חסרונות של החלקת שיער

אחד החסרונות העיקריים של החלקת שיער הוא שהיא עלולה לגרום לנזק לשיער. החום הגבוה המשמש ליישור השיער יכול להסיר ממנו את השמנים הטבעיים ולהשאיר אותו יבש ושביר. שימוש תכוף במחליקי שיער עלול להוביל גם לקצוות מפוצלים ושבירה. בנוסף, הכימיקלים המשמשים בחלק מטיפולי החלקה, כגון טיפולי קרטין, עלולים להזיק הן לשיער והן לקרקפת. כדי לשמור על בריאות ומראה השיער חשוב להשתמש במסכה לשיער יבש כדי לדאוג להזנה לשיער.

שימוש בחומרי ההחלקה

קיימת חשיבות רבה לבחון את חומרי ההחלקה ולהשתמש רק בחומרים שאושרו לשימוש על ידי משרד הבריאות או לחלופין על ידי ארגון ה – FDA האמריקאי. חל איסור להשתמש בחומר שמכיל פורמלין וזאת לאור המסוכנות שלו.

החלקה בבית

החלקה ביתית

נשים רבות מעדיפות לבצע החלקה ביתית במקום להגיע למספרה וזאת משיקולים שהם בעיקר כלכליים. כיוון שיש חומרי החלקה איכותיים שהם לשימוש עצמי, אפשר לרכוש את התכשירים האלה ולבצע את הפעולות על פי הסדר באופן מדויק וכך ליהנות מהליך של שיקום השיער וגם מהעובדה שהוא חלק לאורך זמן. ברב המקרים החלקה מסוג זה היא אפקטיבית לאורך כחצי שנה או קצת מעבר לכך. לאחר תקופה זו כיוון שיש שיער חדש שצמח, יש לבצע את כל המהלך הזה שוב.

אופן ביצוע ההחלקה

שלבי ההחלקה הביתית:

  • לחפוף פעמיים את השיער עם שמפו ייעודי שהוא לפני החלקה.
  • ייבוש של השיער באופן מוחלט.
  • לחלק את כל השיער לארבע קבוצות ולמרוח את חומר ההחלקה על השיער במרחק של סנטימטר אחד מהשורש, חשוב שהחומר לא יגע בשורש.
  • להניח יריעת ניילון על השיער לפרק זמן של שעה.
  • רצוי לשבת בשמש או לחמם את השיער עם דפיוזר – 5 פעמים במשך 5 דקות בכל פעם.
  • לאחר שעה לשטוף את השיער במים קרים בלבד, עד שרואים שצבע המים נע בין שקוף ללבן.
  • מייבשים באופן מלא את השיער.
  • מחממים שבילים דקים לאורך השיער בחום של 230-200 מעלות ונותנים לשיער להתקרר כרבע שעה.
  • רק לאחר פרק זמן זה חופפים את השיער עם שמפו ללא מלחים ובתום החפיפה מורחים מסכה איכותית  ל – 4-3 דקות.
  • מסרקים ומייבשים את השיער באמצעות פן בלבד.

עולם חדש עם החלקה של השיער

עבור נשים רבות העובדה שהשיער שלהן הוא חלק, מקלה עליהן מאד ביום יום ולכן הן מאושרות מכך שהחליטו להצטרף לטרנד לאור הנוחות המקסימלית שלו וחוסר התלות במספרה. זאת לעומת התקופה שלפני ההחלקה שבה הן הגיעו בדרך כלל פעמיים בשבוע למספרה, כדי שהשיער שלהן יהיה מסודר והליך זה גזל מהן זמן רב בכל שבוע.

המאמר נכתב באדיבות פורטל הפנאי https://matalomed.co.il/

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן